slotskogen + shop med mamma!

i torsdags  så var jag och mamma varigt och shoppat  nordstan. jag köpter två klänigar på HM och mamma på kappahl. sen for vi till slottskogen och tittade på djuren as gulliga!!!  först så var det sälar sen gick vi igen om typ en jungel det var rätt voolt men jag gick och höll mig för huvudet för att jag ville inte få några jävla spindlar eller kryp på mig!! Sen på en bänk så var der en liten grå söt katt som hette Ester där! när han satt i knäert så trycket han ner tassarna och klorna som endel katter brukar gära men jag hade strunpbuxor på mig så han fick sitta hos mamma eller på bänken! backan för bänken så var det gätter som var så gulliga! sen gick vi vidare och komm till en massa djur som hjortar, påfåglar, får, dovhjortar, hönnor, sen så kom vi till min favorit Hästarna!! ååå..... det var så kul att bara få se en häst jag har ju inte sätt en häst på jätte länge nu! jag saknar att få galopera med en häst! men en av hästarna var inte den gulligaste av alla för att den bet mig på axeln!! Men det gjorde inte så omt men det kändes kan jag säga! det var den svarta hästen han bästemde  över alla hästarna för arr han jagade iväg ander och bet en!! en ljus brun blev min favo häst av dom! vi såg också en älgko med två små kalvar som om jag inte har sett det förut! Fan när jag var inten så ville jag bli jägare jag hjälpte ibland till i  slakterier...... ååå fy fan jag få rysningar av att bara tänka på det!!!
det djuret vi missade var pingvinerna men vi ska tillbaka någon gång ju!
det som var ilte problem för oss var att hitta hem igen men vi kom ut någon stans så att vi kunde ta 11:ans spårvangn hem. när vi satt och väntade på bussen från nordstan så var det jätte roligt för att det var enn gnäng små killar som inte var från göteborg och dom hade råkat lura in en polare på en buss som dom inte viste vart den gick och man såg att dom hade panik!!haha men det var lite synd om den som dom lurat! och en fillgubbe ramlade på rälsen  just efter att en spårvangn kommit. det var tur att det var efter och inte förre.


katten ester som var jätte söt och shelig!


haha söt!




Bambi!


en påfågel som skrek Hallå!!



sen nägra bilder från en utsiktsplats




där stod det vad det var för platser som låg där framme!


åt det hållet ligger skellefteå!!

sen så kom vi till det bästa!





så var det när vi var i slotskogen!!

här är mönstret på min klänning