Emelie hit + Middag hos Mona! =)

i lördags så kom Emelie hit men som vanligt så var tåget sent! hon var framme 12.30. när hon kom fram så var hon hungrig och vi gick och åt. sen for mamma och jobbade. jag och Emelie fr hem till mig och hon ville sova ett tag ch då såg jag på tv. sen väckte jag hon för att vi skulle till moster mona. vi sminkade ochh och Emelie lockade håret sen for vi till mona men vi var sena + att vi var tvungna att först vänta på bussen till stan sen spårvangm till möndal sen en till buss till Gundas Gata som vi var tvungan att sitta och vänta på i 50 minuter. när vi äntligen kom fram så fick vi grrtllat kött med bakadpotatis till och sallad det var Jätte gott jahg hade aldrig ättit bakadpotatis förut. mona satillemelie att hon skulle skära den och då delade hon bara den på mitten och då frågade mona har du ättit det här förut? för att Emelie skärde den fel. haha. mona visade på min potatis hur man skulle göra. Dom som var där var Mona och Sören, Mikael, Linda, Fredrik, Mio och lilla Freja. efter att vi hade ättit klart få fick vi jordgubbar och glass. Det var gott! efter ett tag så var Linda och Fredrik tvungen att gå hem och natta barnen. Vi såg på Kvällen är din och sen som så for vi. vi fick skjurs av Sören till möndal och han visade oss hur man tog snabb tåget till göteborg c.


Emelies mat!



Min mat GOTTTT!


När vi väntade på tågeet.