dag ett avklarad!!!

idag så har det vatit min första skoldag på drottning blankas gymnasium har i göteborg =)
jag vaknade 7.00 eller blev väckt då av både Emelie och pappa som ringde till mig tiden gick sekt som Fan och jag läste och fickade och fixade mig men när jag läst så gick tiden lite för snapt och jag for till bussen 20 i tio och jag sprang en liten bitt till bussen för att var säker på att inte missa den för att jag såg den anra bussen som gick från stan som brukar komma typ en sekund före så jag fick lite panik. och jag var nervös som FAN! Men mär jag kom in i bussen könde jag mig lite lungnare för jag trodde att jag skulle hinna men bussen tog längre tid än vanligt. jag tittade på klockan  hela tiden och så att den blev tio i tio och sen fem i tio och när jag hoppade av bussen så var den 09.58 så jag fick änu mer panik när jag var framme vid skolan så viste jag inte vars jag skulle gå in för det stog en marskin för dörren (en sån som dåm har när dom torkar fönster på utsidan på 2 eller 3 vånigen. men sen så såg jag att det stod en grupp av mäniskor där inne så jag gick in och och knakade på en mans rygg och så vad är de här? Hur jävla dum kan jag vara att fråga så dum fråga!!! han sa det har är drottning blankas gymnasiumskola. och då kände jag mig så jävla dum!!! sen när han såg att jag började skratta så frågade han om jag hade kommit rätt och do sa jag ja och han sa att jag ska följa med dom andra och då gjorde det jag  men det såg ut som att alla känen varandra eller åt minstonde en dom stog i flera små grupper och pratade dom gick upp för en trapp och jag följde me. När vi kom upp sa började nån pratta men jag kunde inte lyssna på vad han sa riktit än för jag var så strässad! jag för sökte bara lungna ner mig! sen så klen man som jag frågat fram och det visade sig vara att han var rektorn! HAHA då höl jag på att dö vilket bra första intryk till rektorn jag gett men han värkar vara cool så jag tror att jag  kan ta det lite lungt. sen efter någart prattat lite så skulle vi dela in oss i klasserna och jag hannade i klass s1a men en cool klass föreståndaer som hett frida och när vi hade satt oss i klassrumet so kändes att så lungt hon drog några skämt och man kände sig värkligen som hamma (fast i göteborg) och allt påminde mig om freja på ett possetift sätt =) än så länge så fins det inga regler men jag tror att dom sa att vi ska pratta om de på torsdag men var inte säkert på att den skulle bli så mycke. Dom jobbar också på ett liknande set som på freja dom har ett lexis - rum som man kan sitta i och joba med läxorna i det är nästan som studihallen på freja dom har inget personalrum får dom vill att alla ska vara lika välkomna överallt och det gillar jag sen efter ett tag i klass rumer så skulle vi dela in oss i menors- grupperna och det pånminde mig jätte mycke om freja fride blev min mentor och det kändes bra! efter det så slutade vi för dagen och i morgon så ska vi på något hemligt ställe och vi ska gå dit så vi skulle ha bra sko (men det har inte jag för det är hål i mina platta skor och det ska rångna!) vi ska sammlas i köket kl.9.00 =)